مزیت وجود کارشناس شبکه، نگهداری دائمی شبکه و جلوگیری از رخدادهای غیرمنتظرهاس. شما فرض کنید صبح اول وقت اومدید سرکار و میبینید تمام سرورها و سیستمهای شما درگیر باج افزار شده، و یا سختافزاری که ارائه دهنده سرویس اینترنت هست از کار افتاده، یا سرعت نرم افزارهای اتوماسیون به دلیل نقص تو شبکه انقدر کنده که عملا از سرویس خارج شده و هزاران اتفاق دیگه که ممکنه رخ بده.
در این شرایط اگر شما یک کارشناس طرف قرارداد داشته باشید با اولویت بالا میتونه رسیدگی و مشکل رو حل کنه و حتی بهتر از اون از وقوع چنین پیشامدهایی پیشگیری کنه. در کوچکترین شرکتها هزینه روزانه کمتر از ۱ میلیون تومن نیست. هزینه کارمندی که بیکار نشسته، فضایی که اجاره شده، مشتری که به دلیل عدم پاسخگویی از دست میره و خیلی هزینههای پنهان دیگه.
پس داشتن پشتیبان شبکه یک سرمایهگذاری محسوب میشه نه هزینه.